Alla inlägg under juli 2009

Av Therése Karjalainen - 13 juli 2009 18:20

Nu är det äntligen semester!! 3 veckor + ev. en fjärde att göra precis vad man känner för!


Tyvärr började det inte så bra.. I fredags morse vaknade jag av Holly kräktes. Tänkte inte så mycket på det för hon kan göra det ibland på morgonen när hon har varit utan mat för länge. På förmiddagspromenaden märkte jag inget speciellt, men någon timme efter lunch började hon se orolig ut. Gick ut med henne men hon ville bara äta gräs. När vi kom in kräktes hon upp maten och såg allmänt hängig ut. Ringde in till vet. som sa att jag kunde komma in med henne på em. Tog med henne på en kort promenad, tänkte om hon var nödig och ville göra ifrån sig, men hon ville bara äta gräs. Spydde flera gånger på promenaden, bla direkt efter hon hade druckit lite vatten ur en bäck. Nu började jag bli riktigt orolig, hon e ju trots allt rätt gammal tanten... Gick direkt in till vet. och när vi stod där i kö trodde jag nästan att nu är det kört.. Hon ville inte stå upp och när hon la sig ner skakade hon. En massa tankar hann jag tänka när jag väntade på att få komma in. Jag var nästan helt säker på att det ben hon hade fått kvällen innan hade satt sig fast och hon skulle bli tvungen att bli opererad. Men är det verkigen rätt att operera en 12 år gammal hund med ledproblem...? Ja, fy då var ja inte så kaxig kan jag säga... Hade nästan bestämt mig för att säger vet. att hon ska opereras så låter jag henne somna in istället:( Till slut kom vi in iaf. Vet. klämde o kände, tog temp o blodprov men kunde inte hitta något speciellt. Eftersom jag "bor" granne med Djursjukhuset så fick jag ta med henne in igen och prova att ge henne dietkost i små mängder medans vi avvaktade blodproven som skulle vara klara innan 5. När klocan var ca halv 6 ringde vet och meddelade att proverna såg bra ut och inget speciellt kunde hittas. Holly hade då fått i sig två små omgångar av dietmat som hon fick behålla. Så några timmar senare och 2000:- kronor fattigare kunde jag bara konstatera att Holly var som vanligt igen...


Inatt var det dags igen, dock var det Kiras tur denna gången. Vaknade vid 4-tiden av att hon stod o hulkade. Gick upp och släppte ut henne men hon såg bara deprimerad ut med svansen mellan benen. Sedan vet jag inte hur många gånger jag varit uppe med henne inatt.. Lyckads somna igen någon gång runt halv 8-tiden, då hade det lugnat ner sig.. Stackars plutt:( Så idag har vi varit två slitna tjejer;) Hon har iaf inte spytt något mer sedan inatt, så jag hoppas det är över för denna gång!


I lördags var vi på motordag i Borgvik i hällregn.. Hade varit jättemysigt om vädret hade varit ett annat. Efter ett par timmar gav vi upp och åkte vi till ÖB o shoppade lite nödvändigheter innan vi for vidare till Dyvlesten för att kolla på några tomter som jag fått nys om. Vi har lite smått börjat fundera på att bygga hus, eftersom vi aldrig tycks finna vårat drömhus. Men det kostar ju en del så frågan är väl om vi har råd... Fördelen är ju att man får precis som man vill ha det samt att allt är helt nytt och förhoppningsvis underhållsfritt i många år framöver. Jimmy är ju händig och kan göra mycket själv, men det är ju otroligt mycket jobb! Ja vi får se vad det blir, men det är iaf kul att spana i huskataloger och drömma sig bort...;)


På onsdag kommer en mäklare för att göra en värdering på vårt hus så nu består mest tiden av att fixa och dona här hemma så det ser så fint ut som möjligt;)

Ovido - Quiz & Flashcards