Alla inlägg under augusti 2009

Av Therése Karjalainen - 15 augusti 2009 18:01

Nu är semestern slut för detta året.. Förutom vädret har vi haft det jätteskönt! Hunnit med både slappa dagar och lite utflykter hit och dit. Bla  har vi varit några dagar i Bengtsfors för att hälsa på släkt och vänner. Sedan en dagstripp med lillebrorsan till Göteborg där vi träffade storebrorsan och hans tjej och gick på Liseberg. Några dagar senare åkte Jimmy och jag till Sthlm där vi övernattade och hann med biobesök och Gröna Lund. Sista helgen bar det av till Gbg igen tillsammans med några tjejkompisar för att gå på konsert med Madonna!

Mamma och pappa har också varit på besök hos oss några dagar och kamperat med husbilen på vår tomt:)


Hundträning har det inte blivit så mycket av under semestern. Ganska skönt att ta en paus från det också ibland faktiskt;) Vi har mest kört simträning, vattendirigering och några spår här hemma för oss själva.


I onsdags var det dagen D då jag skulle iväg med Kira till Strömsholm för vidare utredning. Malin hängde med som sällskap och moraliskt stöd, tusen tack för det Malin! Men ärligt talat gav det inte så jättemycket att åka dit... Vet. klämde och kände på Kira och kollade på henne när hon rörde sej, men tog inga nya röntgenplåtar eller så. Hon sa att det hon kan se i ryggen är förmodligen en början till spondylos, men eftersom hon inte har mer besvär än vad hon har så tyckte hon inte att det var så mycket att göra åt det. Om jag ville kunde jag få henne röntgad med magnetkamera, men det skulle kosta ca 10 000:- . Men jag tycker inte att hon verkar ha ont i det vardagliga livet och har ju inte märkt någon skillnad på henne medans hon har gått på medecin under flera veckor så jag tyckte inte det kändes aktuellt. Jag kommer att köra på som vanligt med henne så länge jag märker att hon mår bra. Någon operation känns inte aktuell tycker jag. Hon är ju ändå 6 år gammal. Holly var ju i samma ålder när hennes spondylos upptäcktes (och hon hade mycket mer då än vad Kira har nu) och har levt ett bra liv så det känns som det ska mycket till för att Kira ska behöva genomlida en smärtsam operation med lång rehabilitering.


Så nu är vi på G:) Har kommit igång med jaktträningen igen vilket känns superkul! Har faktiskt anmält oss till Lillsjön:o Har inga större förhoppningar men det ska bli roligt att starta igen (om vi kommer med...)och att ha något att träna för!

Så nu kör vi igång med jaktträningen varje torsdag igen! Är det någon som är sugen på att hänga med så är det bara att gå in på den här adressen för att kolla var vi ska träna nästa gång:

jaktforum.forumup.com


Ovido - Quiz & Flashcards