Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

God fortsättning!!

Av Therése Karjalainen - 3 januari 2010 22:34


Som vanligt alldeles för länge sedan jag besökte bloggen, och inte har jag något att skylla på heller  Förutom möjligtvis att ungefär 99% av tiden som spenderas vid datorn nu för tiden ägnas åt att hitta Den Perfekta Bilen! Som de flesta vet har det varit en hel del strul med bilar fram och tillbaka ett bra tag nu och fortfarande har inte Den Perfekta Bilen (till det Perfekta Priset) uppenbarat sig, så jakten går vidare...


Sedan sist har det hunnit bli riktig vinter och både jul och nyår är över för denna gången. Kallt som busen har vi haft det den senaste tiden och en hel del snö. Kira älskar ju snö och har inga större problem att vara ute i kylan, men Holly har det lite värre.. Kylan tar på hennes gamla stela kropp och det är jobbigt för henne att pulsa fram i snön. Men vi försöker göra det bästa av det! Det blir tofflor på tassarna och dubbla täcken och så försöker vi gå mest på plogade vägar och upptrampade stigar, så det funkar hyfsat. Hon är så tapper gamla tanten och kämpar på så gott hon kan  


Julen firades som vanligt i Bengsfors med familjen. På julafton var vi hemma hos mamma och pappa och fiarde med vår släkt och på juldagen var vi uppe hos Jimmys färäldrar och firade med deras släkt.Som för de flesta andra bestod dessa dagar av mycket god mat, en hel hög med julklappar och massa mysigt umgänge med släkten!


Hann även med att träffa alla mina "gamla" kompisar från förr. Bla hann vi med en partykväll som slutade som förr, på Dalia. Under kvällen hann vi med både det här   och det här     Superkul att se er allihop! Tyvärr blir det alldeles för länge mellan gångerna, saknar er!  


Nyår valde vi faktiskt att tillbringa själva hemma i år. På förmiddagen gick vi en härlig promenad i Molkom i det underbara vädret. Lite senare var vi upp till Näs en sväng. Jag gick en skön långpromenad tillsammans med Malin, Anette, Ubbe och tillhörande vovvar, förutom Holly som fick vara kvar med Jimmy och Magnus som lekte med Magnus PS.  Sedan åkte vi hem, lagade god mat, drack lite vin och firade in det nya året med högsta volym på stereon  i ett tappert försök att maskera ljudet från nyårsraketerna...


Nu blickar vi framåt mot ett nytt år! För oss kommer det att hända mycket detta året! Vi avvaktar fortfarande inflyttningsdatum, men nu är det nära! Packningen är i full gång, nytt golv är beställt, kök är på g och snart, snart hoppas vi på att få komma igång med allt detta som vi har väntat på så länge!


God fortsättning på 2010 önskas alla vänner och bekanta!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards