Direktlänk till inlägg 20 september 2008

1:a pris i ökl!!

Av Therése Karjalainen - 20 september 2008 20:06

Ja, denna dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Åkte upp i morse för att kolla när Eva o Veronica skulle starta i ökl i Ransjön. Jag skulle ju egentligen starta imorgon (söndag). Men det var ett par hundar som fick avbryta sitt prov tidigt och därför blev det platser över idag. Då tnänkte jag att det var lika bra att starta när vi ändå var där (och bespara sig ett nervöst dygn;)

Blev flera olika bud om när Kira och jag skulle få starta, men till slut gick vi ut i sista par. Då hade det varit en lååång nervös väntan...

Provet började med dubbelmarkering på land. De markerade hon bra och hämtade in fint. Sedan fick den andra hunden börja med linjetag på vatten. När den var på väg in fick Kira en dubbelmarkering på vatten. Dom spikade hon och fick in utan problem. Sedan var det Kiras tur att göra vattendirigeringen. Var väl inte helt spikat, men vi fick in den utan större problem. När hon var på väg in med den fick den andra hunden hämta sina vattenmarkeringar. Efter det var det var det dags för söket. Kira var laddad och hämtade snabbt in 2 kråkor. Sedan skiftade vi så fick den andra hunden hämta in 2 och fick Kira hämta 2 (kråkor igen!) Under tiden hon var ute gick det ett skott för landdirigeringen som den andra hunden skulle hämta. Såg att Kira stannade till ute på söket, men fortsatte jobba utan problem när jag kommenderade henne att fortsätta söka. Sedan fick Kira göra landdirigeringen och den spikade hon! Efter dirigeringen fick hon fortsätta på söket en stund till och fixade in 2 vilt till. Söket gick upp i skogen och längs vattenkanten och Kira jobbade jättebra! Var långt ut och till och med ut i vattnet o sökte:) Det är verkligen hennes grej det där!


Sammanfattande kritik idag:

"En hund som löser provets alla delar på ett övertygande sätt. Lugn och behaglig med "will to please". Enda skönhetsfläcken lite mycket kommandon vid vattendirigeringen"


Grattis till ni andra som också startade idag:

Eva o Tilda 3:e pris ökl!

Veronica o Oliver 2:a pris ökl!

Jessica o Vexa 1:a pris ökl!


VÄRLDENS BÄSTA KIRA!!!


 
 
Heidi og Bjarne

Heidi og Bjarne

21 september 2008 21:17

Til verdens beste Kira og Therese!!! Vi er så himla stolte over dere :-) Stort grattis fra oppdretterne!

http://www.waternuts.com

 
Anna-Lena W

Anna-Lena W

22 september 2008 10:30

Många grattis Therése! Jättekul och väl förtjänt! Lycka till på nästa start!

http://www.svartalwen.com

 
Ingen bild

Vexa & Jessica

25 september 2008 18:20

Men hej!
Hittade hit, måste ju få lämna ett tassavtryck & säga GRATTIS!!

Ses vi i Sunne? ska starta på söndag...*nervös*

Mvh Jessie & Vexa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards