Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Ytterligare ett 3:e pris

Av Therése Karjalainen - 5 oktober 2008 19:38

Inatt vaknade jag av världens storm ute.. Tänkte att det här kan ju bli spännande med provstart i full storm och ösregn...

Fick gå i första par eftersom jag skulle vara funktionär resten av dagen.

Idag var Kira laddad till tusen:) Tyvärr lite för mycket skulle det visa sig...

Började provet med två enkelmarkeringar på vatten. Inga problem med dem. Sedan var det en vattendirigering som hon gjorde supersnyggt! Spikrakt ut utan några extrakommandon! (kanske all vattendirigeringsträning äntligen börjar ge resultat;) Efter det var det en landdirigering som gick där gårdagens sök låg, vilket gjorde att det var väldigt mycket vittring överallt. Började bra och lyssnade på signalerna men blev lite omständigt ändå, fick in den iaf.

Sedan var det transport till söket som hon gjorde SÅ snyggt! Hämtade bla. in en kanin som säkert vägde 5 kilo. Avslutningsvis var det en dubbelmarkering på land, inga problem! Det här låter ju toppen, men tyvärr var Kira lite överladdad och hade vissa problem med att inte hålla snattran. Pep av och till i passiviteten och det gjorde att vi inte fick mer än ett tredje pris. Känns så surt när hon gjorde ett så himla bra arbete för övrigt... Men men, vet ju att det är vår akilleshäl och vi får försöka jobba på det inför nästa säsong.

Det var i alla fall roligt att se att hon var så laddad idag och verkligen tyckte det var KUL!! Förra helgen hade hon ju en riktig svacka.. Har provat lite annan uppladdning inför detta provet och det är ju något som jag måste lära mig, att se vad som funkar bäst för henne så hon är "lagom" laddad inför proven.

Sammanfattande kritik idag blev:

"En behagligt arbetande tik. Hon är en duktig markör o en utmärkt viltfinnare. Idag belastas hon kraftigt av att hon inte är tyst"

Domare: Anita Norrblom


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards