Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Rubrik saknas

Av Therése Karjalainen - 17 oktober 2008 21:48

Nu är jaktprovssäsongen över för denna gången. Känns ganska skönt faktiskt, för det har varit en hektisk period... Men sammanfattningsvis måste jag säga att det har gått långt över förväntan! Målet för denna säsongen var ju att prova att starta i ökl och att gå till pris. Att vi sedan skulle smälla till med en etta var ju inte alls vad vi hade räknat med, men himla skoj såklart!

Kira har ju faktiskt varit jätteduktig! Inte lätt med en förvirrad matte som är ny på det här med jaktträning o prov. Det är ju lite svårt att lägga upp en bra träningsplan när man inte riktigt vet vad som ska förväntas av en. Men nu känns det som om man har fått ganska bra koll på hur ökl proven kan vara upplagda och man har fått en massa kött på benen inför kommande säsonger. Jag har ju varit fruktansvärt nervös inför varje prov och mycket av det tror jag beror på att jag inte riktigt har vetat vad som komma skall, men förhoppningsvis kommer det kännas lite bättre nästa år!

Jag har ju även provat lite olika uppladdningar inför proven och känner att jag nu vet ungefär hur jag ska lägga upp det. Det viktigaste är att undvika konflikter innan provstart och att försöka få in känslan att vi är ett "team" Kira och jag. Tyvärr har jag märkt på Kira att hon har pipit mer och mer för varje prov, hon lär sig ju för varje gång att i den situationen med skott, domare och publik så blir det något annat än den vanliga träningen. Måste ta mig en funderare på hur man ska försöka komma tillrätta med det.

Men det är naturligvis även mycket som har funkat bra! T.e.x är det kul att se att dirigeringsträningen börjar ge resultat, även om det är MYCKET kvar att slipa på... Markeringarna har funkat bra och söken är jag supernöjd med!


Nu tar vi det lite halvlugnt ett tag. Nästa helg är det wt i Gräsmark som vi är anmälda till. Det tar vi mest som en kul grej och som en rolig avslutning på tävlingssäsongen.


Andra helgen i november kommer Heidi (Kiras uppfödare) hit för att hålla en kurs i jaktapportering på ökl nivå. Det ser vi fram jättemycket emot! Ska bli bra att få tips på nya övningar och saker som vi kan träna på i vinter inför nästa säsong. Det finns fortfarande en plats ledig på kursen, så hör av dig till mig om du är intresserad!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards