Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

WT

Av Therése Karjalainen - 26 oktober 2008 17:37

Idag har vi varit på WT i Sunne. Det var totalt 40 hundar till start, jättekul med så många anmälda, särskilt med tanke på att det förra wt blev inställt pga för få anmälningar.


Kira och jag fick börja med närsöksstationen. Eg. var det väl mer som ett mindre sök som låg i en dunge. 5 apporter var utlagda och Kira fixade in alla 5 inom maxtiden som var 4 minuter.


Nästa station var en dubbelmarkering. Markeringarna kastades väldigt lågt och hundarna skulle över ett brett dike. Kira fixade första utan problem, men tyvärr strulade det till sig på den andra. Hon tappade lite fokus när hon skulle över diket (heter man Kira måste man ju välja den mest bekväma vägen;). Hon kom ut i rätt område, men hittade tyvärr inte dummien.


Sedan var det en station med ett ganska långt linjetag snett över åkern, över ett dike och ner mot sjön. Fick styra henne en del, men hon lyssnade kanon på mina signaler!! Här var det många som hade fått problem så jag är jättenöjd över att vi fick in den!


Efter det var det en kombinerad station med en dubbelmarkering och ett linjetag. Man stod ute på åkern och markeringarna gick inne i en skogsdunge med dold kastare. Trodde inte att Kira såg den först kastade men det gjorde hon nog för hon spikade bägge två! Linjetaget gick längs åkerkanten, inte så svårt egentligen, men Kira ville dra ner mot sjön ett par gånger. Men även här lyssnade hon jättebra på mina signaler!


Sista stationen var en walk-up. Två hundar gick i par och fick varsin dubbelmarkering och ett linjetag. Kira vimsade lite på första markeringen, blev ganska störd av alla skott runtomkring, men fick in den iaf. Andra markeringen gick jättebra! Även detta linjetaget som gick över åkern mot en dunge gick bra. Fick styra lite, men återigen lyssnade hon jättebra!


Vi skrapade ihop 65 poäng och det är jag nöjd med! Kira var lite påverkad av skotten, det märktes mer mot slutet där hon blev lite låg o tappade fart, men jobbade ändå igenom alla stationer på ett bra sätt!

Jag är även jättenöjd med dirigeringarna som verkligen har funkat jättebra idag och dessutom har hon varit helt TYST hela dagen!!!


Stort GRATTIS till Eva och Tilda som fick ihop 78 poäng och därmed knep 3:e platsen i ökl!!!


 
 
Ingen bild

Malin & Keno

27 oktober 2008 19:53

Grattis till fina poäng på WT!! Vad duktig hon var, Kira!! Nu får vi satsa på "stökig" jaktträning i höst!!

 
Heidi

Heidi

28 oktober 2008 15:33

Grattis begge to! Det var vel en fin avslutning på sesongen :) Gleder meg til kurset. Dere får antagelig kjøpe inn våtdrakter alle sammen hvis vi skal trene på vann ;) Sees!

http://www.waternuts.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards