Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Slut på semestern

Av Therése Karjalainen - 11 januari 2009 16:44

Nu är vi tillbaka! Har haft semesterledigt både från blogg och hundträning under julen...

2,5 veckor har vi haft ledigt, jätteskönt tycker båda hundarna och jag! Första veckan tillbringades i Bengtsfors. Julafton firades hemma hos mamma och pappa tillsammans med mormor och morfar, mina bägge bröder Jonathan och Daniel, Daniels flickvän och hennes föräldrar. Det var väldigt trevligt med en massa god mat, många skratt och fina julklappar. Kul att vi var så många i år! Har också hunnit med promenader med både Petra och Kerstin, vin/ölkväll hos Petra och Magnus, kortspel med mormor och morfar och lite pyssel med bilen.


På fredagen efter jul tog jag en sväng upp till Karlstad för att träffa mina "gamla" kompisar Rebecka, Sophia, Maria och Sara. Vi käkade tacos och hade det mysigt.

Dagen efter åkte jag ner till Bfs igen och stannade ett par dagar till. Men sedan började det krypa lite i kroppen och vi kände att det var dags att fara hemåt. Det är ju jättekul att få tid att umgås med familj och vänner, men sedan är det ganska skönt att få komma hem till sitt eget också!


Nyårsafton tillbringades här hos oss tillsammans med Malin, Magnus, Mari, Anders också alla vovvarna såklart; Keno, Trolla, Mira, Holly och Kira! Vi käkade mat och spelade spel och hade det jättetrevligt!

På trettondagsafton blev det lite partaj med Sophia och hennes kompis Lotta. Vi hamnade på Harrys där vi dansade natten lång...;)


För hundarnas del har det varit väldigt lugnt. Vi har varit ute på många långa promenader och bara njutit av det underbara vädret! Ett par gånger har jag varit ute och tränat med Malin, och har även gjort lite små träningspass på promenaderna, men annars har det varit väldigt lugnt. Välbehövligt för både mej och hundarna tror jag!


Har tagit flera fina bilder på vovvarna i det härliga vädret, men tyvärr verkar det ha hänt något som gör att det inte går att ladda över bilderna till datorn:( Hoppas jag ska få ordning på det så ska jag lägga ut bilderna sen!


God fortsättning på 2009!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards