Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Back to reality..

Av Therése Karjalainen - 17 augusti 2008 16:48

Ja, då var man igång i vardagslunket igen. Kändes helt okej att börja jobba igen, kanske för att jag har världens bästa jobb...?;)

Enda nackdelen är att man inte hinner med så mycket annat..

Men lite träning har vi i alla fall hunnit under veckan.


Måndag blev det cykelträning för Kira.

På tisdagen tog jag båten o rodde över till andra sidan sjön till "vårat" träningsställe. Där mötte jag upp Eva för en stunds träning. Vi körde långa o ganska svåra vattendirigeringar. Det var nästan i svåraste laget för hundarna o vi fick hjälpa dem en del, men till slut fick vi till det! Holly fick göra ett kul uppletande som Eva hade lagt ut i förväg. Bla innehöll det ett paraply! Holly tyckte det var jättekul! Fast vi bara var två som tränade var jag inte hemma förrän 21.30 o då hade det nästan hunnit bli mörkt ute...


Onsdagen tillbringades hemma hos Maria. Vi käkade kinamat och gick en promenad. Och så fick jag låna hennes dusch eftersom våran varmvattenberedare hade gått sönder. Nu är den lagad, men man inser hur beroende man är av varmvatten...


Torsdagen var det dags för jaktträning som vanligt. Vi var ganska många denna gången och fick dela upp oss på två grupper. Vårt gäng började med vattendirigeringar. Jag o Eva körde ihop och fick till en riktigt bra träning! Anna-Carin var så snäll och var med o rodde båten, kastade markeringar o la ut linjetag, tusen tack för det!! Sedan gjorde jag en markerings/dirigeringsövning som gick jättebra. Sist provade jag ett släpspår med Kira för första gången. Veronica hjälpte mig och det gick hur bra som helst. Inga problem med att komma in med kaninen heller, toppen!

Holly fick gå ett spår som hade legat i 3 timmar. Det var lite klurigt tyckte hon, det märks att näsan inte är på topp längre, men hon redde ut det iaf o hittade alla grejerna i spåret.


Fredagen fick bli en vilodag för hundarna. Passade på att ta en sovmorgon också då vi hade det ganska lugnt på jobbet, skönt!


Igår gick jag bort med hundarna till andra sidan sjön eftersom Hjördis (båten) låg kvar där sedan torsdagen jaktträning. På väg dit letade jag efter kantareller o hittade faktiskt några stycken! Nere vid sjön passade jag på att köra lite vattendirigeringar med Kira. Det gick jättebra! Holly fick hämte lite störningsapporter. Bra att ha en picking-up hund;)

 Sedan fick hundarna simma med när jag rodde över till andra sidan, där Hjördis brukar ligga.


På em åkte jag in till stan o träffade Maria, Sophia o Neo! Vi fikade o gick en promenad i det sköna vädret. På kvällen var det meningen att Jimmy o jag skulle gå ner en sväng till kräftskivan som var här på Lägerudden. Men vi var så trötta bägge två så vi stannade hemma istället.


Idag tog vi en timmes promenad på fm. Sedan har jag städat o fixat käk till grabbarna (Jimmy o Magnus) som håller på för fullt med bygget här hemma. Magnus är så snäll o är här igen o hjälper till, tusen tack!!!

Ikväll ska Jimmy o jag gå ut o se om vi kan hitta några kantareller. Ska även lägga ett litet viltspår till Kira för första gången! Det sak bli kul o se hur hon reagerar på det:)


Avslutar med lite bilder; Bygget börjar ta form! Magnus o Jimmy inviger Märta och Holly o Kira undrar om Keno någonsin bli trött...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards