Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

WT

Av Therése Karjalainen - 6 juni 2009 20:37

Idag har Kira och jag varit iväg på det årliga och mycket trevliga workingtestet på Lång i Grums. Fick sällskap/support av min moster Karin som var med för att se och lära lite om hur ett wt går till, trevligt!


Vi startade i ökl och första stationen som vi gick till var eg. 2 stationer. En dubbelmarkering och ett riktat närsök där 2 apporter skulle in. Kira rörde till det en hel del på markeringarna och det blev snarare dirigering än markering, men hon fick in bägge till slut och det var kul att se att hon tog alla tecken bra! Det riktade närsöket gick jättebra, fick snabbt in sina 2 apporter.


Sedan gick vi till vattendirigeringen som var vår stora fasa;) Dummien låg längs med vasskanten och man skickade från en liten udde som gick ut i vattnet. Kira började som vanligt att vela vid vattnet, men kom i iaf och simmade ut. Var verkligen ingen rak linje, och domaren var väl lite tveksam till om hon tog någon hjälp av mig;), men hon fann den iaf och fick in den!


Efter det tog vi lite fika innan det var dags för nästa station som var en dubbelmarkering på vatten som gick i linje längs land. Inte speciellt svår och Kira fixade bägge utan problem!


Sista staionen var ett närsök, där hundarna hade 4 minuter på sig att hämta in så många dummies som möjligt. Det här var ingen enkel station! Halvmeter högt med gräs, sly och brännässlor... Kira var faktiskt ganska taggad och jobbade på bra, men hittade tyvärr bara 2 apporter.


Vid prisutdelningen fick vi tyvärr inte reda på poäng per station, så det får jag återkomma om, men summan blev 76 poäng och en hedrande 3:e placering;)


Naturligtvis kunde det ha gått mycket bättre, men jag är ändå jättenöjd med dagen! Hon lyssnade och tog alla tecken bra (förutom på vattnet...), hon har varit helt tyst hela dagen och inte reagerat negativt på skotten.


***** STORT GRATTIS TILL MIKAEL MED SIN FANTASTISKT DUKTIGA LABBE SIMMA SOM SLOG TILL MED 90 POÄNG OCH VANN ÖKL ÖVERLÄGSET!!!!****



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards