Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Uppdatering

Av Therése Karjalainen - 16 juni 2009 20:04

Ojvad dagarna rullar på...

Förra veckan minns jag inte allt vad vi gjorde, men to körde vi iaf jakt som vanligt! Vi var här i Norum för att kunna ha tillgång till båt. Jag körde linjetag med Kira och ett par ganska svåra markeringar på vatten. Jag var supernöjd efter träningen, Kira var jätteduktig! Holly fick gå ett spår i ganska tuff terräng, vet inte vem som var tröttast efteråt;) Men hon fixade det utan problem!


Helgen gick i ett huj som vanligt. På fre kväll åkte jag till Forshaga bk direkt efter jobbet för att kolla på när Madde och Terese tävlade i lydnad. Tyvärr hade Terese otur och bröt efter platsen, men Madde och Lazzo gjorde en jättefin lydnad! Tyvärr ett par nollor pga missförstånd mellan hund och förarare men förutom det såg det jättebra ut! Snart har ni 1:a priset!


På lördag blev det först simträning för hundarna och lite vattendirigering för Kira som gick jättebra!

Sedan åkte jag in till stan och lunchade med Maria o Sara. Efter det åkte jag och handlade alla uteblommor. Så söndagen bestod mest av trädgårdsarbete:) Det är lite pyssel, men nu är alla blommor planterade och rabatter rensade, skönt!


Igår jobbade jag sent så det blev en cykeltur med Kira på kvällen medans Jimmy tog en promenad med Holly.


Ikväll har vi varit ute på en promenad. La ut ett sök till hundarna som vi tog på hemvägen och Kira var så himla duktig! Holly tröttnar ju rätt fort så det räcker med 3-4 stycken för henne, men det är ju jättebra att kunna skicka en hund i taget medans den andra är passiv! Det enda jag märker med Kira är att hon har en tendens att söka med dummie i munnen, det måste jag se upp med. Men hittills gäller det bara på dummie och inte på vilt så vi får hoppas det håller i sig så..


Nu har jag två trötta och nöjda hundar som ligger o väntar på kvällsmat;)


******* SUPERSTORT GRATTIS TILL MICKE OCH SIMMA SOM HAR FÅTT 1:A PRIS MED HP I NKL I NORGE IDAG!!!!*******

Här är lite blandade bilder från senaste tiden:


30-års kalaset


Grabbarna i båten


Kira solar...


o Holly ligger i skuggan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therése Karjalainen - 23 november 2010 14:59

Min älskade Holly har fått somna in, 13 år och 8 månader. Efter att magen började ta stryk av alla mediciner och bakdelen började ge vika så kändes det som det bästa för henne. Sov gott min finaste vän, tack för allt.. Vi saknar dig så...   ...

Av Therése Karjalainen - 31 oktober 2010 14:30

har det varit senaste tiden, har inte haft en helg ledig sedan någon gång i augusti. Men denna helgen var helt tom! Otroligt skönt att få sova ut ordentligt och bara ta det lugnt. Speciellt efter förra veckan då halva personalstyrkan på jobbet var sj...

Av Therése Karjalainen - 2 oktober 2010 20:39

Förra helgen åkte Lykka och jag till Norge på valpträff. Träffen var på söndagen, men både jag och Tokers familj har en bit att åka så vi kom redan på lördagen. Kvällen bestod mest av bus mellan syskonen och jag insåg att det kan vara på tiden att bö...

Av Therése Karjalainen - 22 augusti 2010 18:49

Nu här vi tillbaka i vardagen igen. Har jobbat en vecka och det känns helt ok. Kul att träffa alla goa vovvar på dagis igen och mina härliga arbetskamrater!   Sedan sist har vi hunnit med lite av varje. Kommer inte ihåg allt men var i alla fall p...

Av Therése Karjalainen - 21 juli 2010 17:32

Nu har vi gått på semester! Även om jag har världens bästa jobb är det ändå skönt att få några veckor lediga som man kan göra precis vad man vill på! Semesterfirandet började med att Jimmy och jag åkte iväg till Arvikafestivalen i fredags där vi mö...

Ovido - Quiz & Flashcards